Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Anomalie kalendarzowe na rynku NewConnect – efekt przełomu miesiąca, efekt miesiąca oraz efekt miesięcy zimnych

Tytuł:
Anomalie kalendarzowe na rynku NewConnect – efekt przełomu miesiąca, efekt miesiąca oraz efekt miesięcy zimnych
Calendar anomalies on the NewConnect market – turn of the month effect, month effect, Halloween effect
Autorzy:
Świder Wojciech
Data publikacji:
2019-06
Tematy:
efektywność rynków
anomalie rynkowe
anomalie kalendarzowe
efekt przełomu miesiąca
efekt miesiąca
efekt Halloween
market efficiency
market anomalies
calendar anomalies
turn of the month effect
month effect
Halloween effect
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Rynek NewConect, który rozpoczął funkcjonowanie w 2007 roku jest szansą dla innowacyjnych spółek, które nie spełniają jeszcze surowych kryteriów rynku głównego na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Ze względu na niewielką kapitalizację spółek i niskie obroty przyciąga on małą liczbę inwestorów instytucjonalnych, którzy oddają pole inwestorom indywidualnym. Tego typu uwarunkowania sprzyjają powstawaniu i utrzymywaniu się anomalii rynkowych. W artykule rozpatrywane były trzy anomalie kalendarzowe: efekt przełomu miesiąca, efekt miesiąca oraz efekt miesięcy zimnych. Najbardziej wydatny okazał się efekt przełomu miesiąca. Zajmując pozycję długą na rynku w 5. lub 4. dniu przed końcem miesiąca i utrzymując pozycję do pierwszego dnia miesiąca kolejnego, inwestor mógł osiągać bardzo wysoką ponadprzeciętną stopę zwrotu pod warunkiem, że udało mu się zająć i zamknąć pozycję bez większych przeszkód.

The NewConect market, which started operating in 2007, is an opportunity for innovative companies that do not yet meet the strict criteria of the main market on the Warsaw Stock Exchange. Due to the small capitalization of companies and low turnover, it attracts a small number of institutional investors, who give the field to individual investors. These conditions favor the emergence and persistence of market anomalies. The article considers three calendar anomalies: turn of the month effect, month effect and Halloween effect. The most prominent is turn of the month effect. Taking a long position on the market on the 5th or 4th day before the end of the month and maintaining the position until the first day of the next month, the investor can achieve a very high above-average rate of return, provided that he manages to take and close the position without major obstacles.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies