Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Democracy begins with children’s rights

Tytuł:
Democracy begins with children’s rights
Demokracja zaczyna się od praw dzieci
Autorzy:
Levy Jonathan
Data publikacji:
2016-07-14
Tematy:
Dzieci
partycypacja dzieci
demokracja
społeczeństwo
Children
children’s participation
democracy
society
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The author of this paper is the head and the organizer of a unique and particular initiative of running yearly conferences: Children as Actors for Transforming Society, that promote an idea of civic participation of children on many different levels including political participation. Unique in their formula CATS conferences gather hundreds of participants of diverse age from all around the world. During these conferences through different forms of activity adults and children learn to broaden their perspectives and to cooperate as equal partners. Presented paper is author’s pedagogical appeal, to show the idea of children’s participation as a fundamental path of democratic development and embodiment of democratic societies. It relates to the sources of such ideas in philosophical and pedagogical thoughts to explain their significance and need of their fulfillment and popularization in similar ways to CATS initiative.

Autor tekstu jest dyrektorem wyjątkowej i unikatowej w świecie inicjatywy corocznych konferencji Children as Actors For Transforming Society (Dzieci jako aktorzy w zmienianiu społeczeństwa), która propaguje ideę partycypacji społecznej dzieci na różnych poziomach społecznych, włącznie z politycznym udziałem. Wyjątkowe w formule konferencje CATS gromadzą zwykle kilkaset uczestników: dzieci, młodzież i dorosłych z kilkudziesięciu krajów z całego świata. W trakcie konferencji w różnych formach aktywności dzieci i dorośli uczą się możliwości współpracy i współdziałania jako równorzędni partnerzy. Prezentowany tekst jest w swej formule pedagogiczną odezwą Autora. Ukazuje on ideę partycypacji dzieci jako fundamentalny nurt rozwoju demokracji i urzeczywistniania się demokratycznych społeczeństw. Odwołuje się do jej źródeł tkwiących w ideach wielu filozofów, myślicieli i pedagogów oraz wyjaśnia jej znaczenie oraz potrzebę jej urzeczywistniania, a nade wszystko popularyzowania, podobnie jak realizuje to właśnie inicjatywa CATS.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies