Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Competition and exchange rate pass-through

Tytuł:
Competition and exchange rate pass-through
Autorzy:
Marko Korhonen
Lauri Vilmi
Tematy:
Competition
exchange rate pass-through
mark-up
import price
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
We present a pricing-to-market model, in which the average mark-up depends on the foreign competition. We propose that the exchange rate changes affect the degree of competition and this effect increases exchange rate pass-through to the import prices. We test the implications of our model on 10 OECD countries and provide evidence that competition has an important role for the pricing decisions of firms. On average, the competition effect accounts for over 10 per cent of total exchange rate pass-through.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies