Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

PROW 2007–2013 jako narzędzie polityki ukierunkowanej terytorialnie

Tytuł:
PROW 2007–2013 jako narzędzie polityki ukierunkowanej terytorialnie
Rural Development Programmes 2007–2013 as a tool of place-based policy
Autorzy:
Joanna Rakowska
Tematy:
place-based policies
RDP
defi nitions of rural areas
polityki ukierunkowane terytorialnie
PROW
defi nicje obszarów wiejskich
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The Regulation (EC) No 1698/200 obliged the EU countries to determine the geographical area and defi ne rural areas covered by each RDP 2007–2013. In the context of the concept of place-based policies that requirement is equivalent to setting target areas and could give RDPs place-based character. The study was carried out on the basis of qualitative data from secondary sources, i.e. 43 RDP implemented in 27 member states. Findings show that all the analysed RDPs covered all the country or region for which they were developed, and rural areas were defi ned mainly as a whole, usually through criteria that refl ect their basic demographic characteristics. Only two countries applied a selective method refl ecting internal diff erentiation of rural areas and consequently their diff erent needs and development objectives. Only these methods and RDPs can be regarded as a real tool of place-based policy, others only meet the formal criteria

W Rozporządzeniu (WE) nr 1698/200 zobligowano państwa UE do określenia obszaru geografi cznego i zde- fi niowania obszaru wiejskiego objętego każdym z PROW 2007–2013. W kontekście koncepcji terytorialnie ukierunkowanych polityk spełnienie tego wymogu jest równoznaczne z wyznaczeniem obszarów docelowych, co mogło nadać PROW charakter właśnie tak ukierunkowanych działań. Wyniki badania przeprowadzonego na podstawie danych jako- ściowych ze źródeł wtórnych – tj. 43 PROW realizowanych w 27 państwach członkowskich – wskazują, że we wszystkich analizowanych przypadkach PROW objęły cały obszar geografi czny kraju lub regionu, dla którego zostały przyjęte, natomiast obszary wiejskie były defi niowane głównie jako całość, najczęściej przez kryteria odzwierciedlające ich podstawowe cechy demografi czne. Tylko dwa kraje zastosowały podejście selektywne, odzwierciedlające wewnętrzne zróżnicowanie obszarów wiejskich oraz wynikające z tego ich różne potrzeby i cele rozwojowe. Te rozwiązania metodyczne moż- na uznać za rzeczywiste narzędzia programowania ukierunkowanego terytorialnie; pozostałe spełniają jedynie kryteria formalne

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies