Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Everyday Life of Intellectually Disabled Women. A Special Educator’s Perspective

Tytuł:
Everyday Life of Intellectually Disabled Women. A Special Educator’s Perspective
Codzienność kobiet z niepełnosprawnością intelektualną – próba spojrzenia na problem przez pedagoga specjalnego
Autorzy:
Irena Ramik-Mażewska
Tematy:
everyday life
woman
disability
życie codzienne
kobieta
niepełnosprawność
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The contemporary educational research methodology can boast of following the trends aimed at changing paradigms so as to create new research orientations. Traditionally, special education concentrates on researching the methods of influencing the disabled as individuals. Yet, at present, the recognition of philosophical, ethical and biological groundings of special education in the context of globalization seems a more tangible approach. Neither is disability a social taboo, nor its discussion can any longerignore such topics as the quality of education for the disabled or the quality of their lives. This provides researchers with a broader cognitive perspective as regards the point of view of people with disabilities. One such point of view is everyday life.

W metodologii badań pedagogicznych dostrzec można istotne trendy prowadzące do zmiany paradygmatów i tworzenia nowych orientacji badawczych. Pedagogika specjalna w tradycyjnym ujęciu skłaniała się ku badaniom nad sposobami oddziaływania na jednostki dotknięte niepełnosprawnością. Obecnie ważniejsze wydaje się być zdążanie w kierunku rozpoznawania podstaw filozoficznych, etycznych i biologicznych pedagogiki specjalnej z uwzględnieniem szczególnych warunków jakie stwarza globalizacja. Niepełnosprawność przestała być społecznym tabu, zrodził się dyskurs na bardzo szerokim kontinuum od jakości edukacji osób niepełnosprawnych po jakość ich życia. Stwarza to badaczom coraz szersze pole do poznawania świata osób niepełnosprawnych z perspektywy osób niepełnosprawnych. Jedną z takich perspektyw jest niewątpliwie codzienność.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies