Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Częstotliwość przeprowadzania zmian cen w przedsiębiorstwach i ich konsekwencje marketingowe

Tytuł:
Częstotliwość przeprowadzania zmian cen w przedsiębiorstwach i ich konsekwencje marketingowe
The Frequency of Company Price Changes and Related Marketing Consequences
Частотность ввода изменений цен на предприятиях и их маркетинговые последствия
Autorzy:
Paweł Waniowski
Tematy:
cena
częstotliwość zmian
przedsiębiorstwo
marketing
price
frequency of price changes
company
цена
частотность изменений предприятие
маркетинг
Język:
polski
angielski
rosyjski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem rozważań jest zaprezentowanie różnych podejść przedsiębiorstw do zmian cen wraz z analizą marketingowych konsekwencji przyjęcia określonych rozwiązań w tym zakresie. Na podstawie studiów literaturowych przedstawiono wyniki badań dotyczących częstotliwości zmian cen, a na bazie własnych badań jakościowych − zaprezentowano analizy dotyczące sposobów traktowania tych kwestii przez polskie przedsiębiorstwa wraz z próbą wyodrębnienia prawidłowości zachodzących w tym obszarze cenowych decyzji przedsiębiorstw. Częstotliwość zmian cen jest różna w zależności od kategorii produktu i aktualnej sytuacji rynkowej przedsiębiorstwa. Jednak ceny zmieniane są coraz częściej ze względu na możliwości, które stwarza rozwój technik informatycznych, a dokonywanie częstych zmian cen staje się jednym z podstawowych obszarów zarządzania cenami na poziomie operacyjnym.

The goal of this study is presentation of various approaches of companies towards price changes with an analysis of marketing consequences of adoption of certain solutions within this scope. On the basis of literature studies there were presented research results concerning the frequency of price changes and on the basis of my own qualitative research there were presented analysis concerning manners of dealing with these issues by Polish companies together with an attempt to identify regularities in respect of price decisions made by companies in this respect. The frequency of price changes differs depending on the product category and the current market situation of the company. However, prices are changed more often due to the opportunities created by IT development, and the frequent price change becomes one of the basic areas of price management at the operational level.

Цель рассуждений – представить разные подходы предприятий к изменениям цен вместе с анализом маркетинговых последствий принятия определенных решений в этом отношении. На основе изучения литературы представили результаты исследований, касающихся частотности изменений цен, а на основе собственных качественных исследований представили анализы, касающиеся способов подхода к этим вопросам со стороны польских предприятий, наряду с попыткой выделить закономерности, выступающие в этой области ценовых решений предприятий. Частотность изменений цен неодинакова – она зависит от категории про- дукта и актуальной рыночной ситуации предприятия. Однако цены меняют все чаще из-за возможностей, которые создает развитие информатической техники, а проведение частых изменений цен становится одной из основных областей управления ценами на оперативном уровне.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies