Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Proměny subjektivních teorií u studentů učitelství od začátku studia do konce čtvrtého semestru

Tytuł:
Proměny subjektivních teorií u studentů učitelství od začátku studia do konce čtvrtého semestru
Transformations of student teachers subjective theories from the begginig of the studies until the end of the fourth semestre
Autorzy:
Renate Seebauerová
Tematy:
Subjective theories
Teacher trainees
Teacher training
Knowledge
Język:
czeski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Based on the findings of Shulman and Bromme the construct “tacit knowledge” was paid a lot of attention in the 1990s – primarily in the area of (natural) sciences. The investigation in hand, carried out as a research assignment at the State College of Education, aims at the identification of subjective theories and their modifications with teacher trainees (lower secondary pathway) over a period of four semesters of study. The main results of the total analysis of the data show modifications in the perception of their own roles (from students to teachers) in connection with self-related cognitions and self-efficacy, the perception of the child and/or the perception of the child in his/her role as a pupil; various aspects of tuition connected to their own roles as teachers and the pressure to act in challenging situations, the increasing understanding of a teacher’s job in the dimension of education as well as a shift from mainly cognitive learning to social learning.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies