Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Przewodnik bibliograficzny NJPJO – glottodydaktyczne źródło bibliograficzne

Tytuł:
Przewodnik bibliograficzny NJPJO – glottodydaktyczne źródło bibliograficzne
Autorzy:
Konatowska-Ciszek Olga
Tematy:
Przewodnik bibliograficzny NJPJO
Bibliografie
Bazy danych
Zarzadzanie wiedzą
Bibliographical guide NJPJO
Bibliographies
Data bases
Knowledge management
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest przybliżenie czytelnikom specjalistycznego źródła informacji, jakim niewątpliwie jest Przewodnik bibliograficzny NJPJO. Już sama nazwa wydaje się skomplikowana, jednak rozwinięcie skrótu powinno nieco rozjaśnić sytuację. Otóż poszczególne litery oznaczają Nauczanie Języka Polskiego Jako Obcego, co wpisuje się w zakres glottodydaktyki, czyli dziedziny, która zajmuje się badaniem procesu nauczania i uczenia się języków obcych. Powstanie prezentowanej bazy danych było możliwe dzięki pozyskaniu grantu wewnętrznego Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Wrocławskiego (1428/M/ IFP/11). Na charakterystykę źródła informacji złożą się następujące części: twórcy Przewodnika, przyjęta forma, wiążące się z nią układ i budowa pojedynczego rekordu oraz zakres tematyczny i poszczególne zasięgi (autorski, chronologiczny, geograficzny, językowy i formalny). Krótko scharakteryzowane będzie również wyszukiwanie w bazie. Ponadto w toku pracy podjęta zostanie próba wykazania dodatkowych opcji bazy dostępnych po zalogowaniu użytkownika.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies