Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Language and Philosophy of Education

Tytuł:
Language and Philosophy of Education
Autorzy:
Paramonov Grigori V.
Tematy:
education
interaction
language consciousness
active
ergative
multi-structure
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The modern Russian linguistics still accepts V. V. Ivanov’s idea that there cannot be a unified (“uniform”) language for everybody. This view has a direct bearing on prob-lems of education, especially mass education. Peculiarities of language for our contem-poraries arise; the main features of their “language behavior” are determined not only by the education system. It is not necessarily school. The centuries-old language experi-ence of family life, cultural traditions outside families, and, in addition, the quality of “near” and “distant” socio-cultural interaction influence people. Therefore, trying to adjust the language consciousness of pupils to the adopted system of education, the “nominative” Etalon, teacher often gains the opposite effect—strengthening of the forms of language (active, ergative or multi-structured), which he is striving to prohibit. But a multi-systemic multicultural society does not require each person to be the bearer of all possible forms. This requires a philosophy of education based on the modern philosophy of language that supports unprofane training and education and provides safety for the person.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies