Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

ФОРМУВАННЯ УПРАВЛІНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ У КОНТЕКСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ З ПЕДАГОГІЧНИХ ДИСЦИПЛІН

Tytuł:
ФОРМУВАННЯ УПРАВЛІНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ У КОНТЕКСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ З ПЕДАГОГІЧНИХ ДИСЦИПЛІН
Formation of the management culture of future teachers in the context of the organization of independent work on pedagogical disciplines.
Autorzy:
Жанна Чернякова
Data publikacji:
2017-11-27
Tematy:
management
culture
management culture
management culture of the future teachers
independent work
structural components of management culture
Język:
ukraiński
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The urgency and significance of the managerial aspect of professional training of the future teachers at a pedagogical higher education institution is due to new priorities and socio-cultural values of the 21-st century, aimed at innovating the content, means, forms and methods of their vocational and pedagogical training. Modernization of the system of higher education requires the efforts of pedagogical workers to develop the creative potential of the participants of the educational process. Thepurposeofthestudyustohighlightthemainapproachestothedefinitionoftheessenceoftheconceptsof “culture”, “activity”, “management”, “managementculture”, “managementcultureof students-bachelors ofpedagogicalhighereducationinstitutions”; to define andcharacterize the structuralcomponentsofmanagement culture (motivational-value, cognitive, operational-activityand managerial-analytical). The methodologicalbasisofresearchconsistsofgeneralscientificmethods: analysis, synthesis, systematizationinordertofindoutthestateof the developmentoftheproblemunderstudy; comparison, generalizationinordertoformulateandconcretizethefindingsofthestudy. Theresearchdeterminesthestructuralcomponentsofmanagementcultureof the future teachers: motivational-value, cognitive, operational-activityand managerial-analytical. Thus, the motivational-value componentreflectsthesystemofmotivesandvalueorientationsof the studentsonthesuccessof the activitiesrelatedtotheformationofmanagementcultureanddirectlyinmanagementactivities. Thecognitivecomponentcharacterizesthepresenceofthestudentsofprofessionallyorientedknowledgenecessaryformanagementfunctionsand a creativeapproachtothesolutionofmanagerialtasks. The operational-activity componentreflectsthepresenceof prognostic-diagnostic, communicative, organizational, regulatoryand control-correction skillsandabilitiesof the students.Management-analytical componentcharacterizesthepresenceof the students’ communicativeandorganizationalskills, leadershipqualitiesandtheabilitytomakemanagerialdecisionsfortheeffectiveimplementationofprofessionalactivities. Theconductedresearchmakesitpossible todeterminetheperspectivedirectionsoffurtherdevelopmentof theproblemofformationofmanagement cultureof the future teachers: thestudyofthepeculiaritiesofformationof themanagementcultureof the students-masters inthecontextoforganizationofindependentwork on pedagogicaldisciplines.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies