Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Podpora resilience ve vzdělávání

Tytuł:
Podpora resilience ve vzdělávání
Promotion of resiliency in education
Autorzy:
Monika Punová
Data publikacji:
2013
Tematy:
resiliency
risk factors
protective factors
Język:
czeski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This theoretical study focuses on searching of protective and risk factors in education of pupils who have to deal with disadvantaged living circumstances (e.g. children in need, youth at risk). The aim of this study is to defi ne risk and protective factors of school resiliency in educational processes. First, we defi ne the term resiliency. The study then expounds on risk and protective resiliency factors which are specifi ed in the light of socio-ecological approach. The study then presents specifi c risk and protective factors—from the area of pupils’ education—which can either strengthen or decrease their resiliency skills. Results of many empirical studies show that education can, under certain circumstances, substitute what pupils’ families cannot provide. Hence, it can give pupils a safe environment for their lives. It transpires that teachers play a very important role in the process as they can help pupils to deal with diffi cult life challenges that are beyond their capabilities.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies