Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Downsizing w praktyce przedsiębiorstwa wytwórczego. Negatywna strategia czy zwrot ku elastyczności?

Tytuł:
Downsizing w praktyce przedsiębiorstwa wytwórczego. Negatywna strategia czy zwrot ku elastyczności?
Downsizing in the Manufacturing Company Practice. A Negative Strategy, or a Turn Towards Flexibility?
Autorzy:
Nogalski Bogdan
Niewiadomski Przemysław
Tematy:
downsizing
elastyczność producenta
dyferencjacja jakościowa
wytrzymałość
części maszyn rolniczych
manufacturer’s flexibility
quality differentiation
durability of agricultural
machinery parts
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Podstawowym celem niniejszej pracy jest debata nad – powszechnie stosowaną przez polskich producentów części zamiennych do maszyn rolniczych – strategią downsizingu; w tym odpowiedź na pytanie czy każdorazowo należy akceptować zmniejszanie się jakości odzwierciedlonej wytrzymałością implementowanego wyrobu, które jest wynikiem uelastyczniania się organizacji? Innymi słowy, czy strategia downsizingu – w obrębie produktu – to właściwy i jedyny w obecnych czasach kierunek budowania przewagi rynkowej? A może jest to jedynie jednostkowy zabieg – służący wyłącznie chwilowej poprawie wyników finansowych – przynoszący w dłuższej perspektywie odwrotny skutek, w tym spadek reputacji firmy? Odpowiedzią na powyższe pytania jest niniejsze opracowanie, w którym rozważania teoretyczne zostały skonfrontowane z praktyką; badania dotyczące wybranego przypadku prowadzono w jednym z przedsiębiorstw budowy maszyn rolniczych.

The basic aim of this paper is a debate on – commonly used by Polish manufacturers of spare parts for agricultural machinery – a downsizing strategy; including the answer to the question, whether a decrease in quality reflected by the strength of the implemented product, which is a result of the organisation being more flexible, should be accepted each time. In other words, is the downsizing strategy – within the product – the right and only direction of creating the market advantage nowadays? Or is it only an individual effort – solely provided for the momentary improvement of financial results – which in the long term brings the opposite effect, including a decrease in the company’s reputation? The answer to the above questions constitutes this development, in which theoretical deliberations were confronted with practice; research related to a selected case was carried out in one of the companies manufacturing agricultural machinery.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies