Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Grammatik im fremdsprachlichen Unterricht im Kontext der Gegenüberstellung explizit/implizit

Tytuł:
Grammatik im fremdsprachlichen Unterricht im Kontext der Gegenüberstellung explizit/implizit
Grammar in second language acquisition with regard to the distinction between the terms explicit/implicit
Gramatyka w procesie nauczania języków obcych w kontekście pojęć eksplicytny/implicytny
Autorzy:
Czarnecka Małgorzata
Data publikacji:
2010
Tematy:
second language acquisition
teaching process
grammar
explicit/implicit distinction
Język:
niemiecki
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The explicit/implicit distinction has been present in SLA theories and concepts for many years. A description of the relation between internal and external form of language representation is fundamental for the teaching process because it is the only way to answer the question what role grammar should play in second language acquisition and instruction. This paper presents the most important theories that refer to the explicit/implicit distinction; the author puts great emphasis on the concepts which offer new perspectives for second language teaching in so far as they suggest an interaction between these both forms of language representation.

Przeciwstawienie eksplicytny/implicytny pojawia się od lat w teoriach i koncepcjach dotyczących przyswajania języka obcego. Określenie charakteru relacji między wewnętrzną a zewnętrzną formą reprezentacji języka jest z punktu widzenia dydaktyki kwestią fundamentalną, bo tylko to może umożliwić odpowiedź na pytanie, jaką rolę powinna odgrywać gramatyka w nauczaniu i uczeniu się języków obcych. Artykuł pokazuje ważniejsze teorie, w ramach których funkcjonowało przeciwstawienie eksplicytny/implicytny. Szczególną uwagę autorka zwraca na te koncepcje, które – sugerując interakcję między tymi obydwiema formami reprezentacji języka – otwierają w dydaktyce nowe perspektywy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies