Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

„verbAndskasten !MÜS!sen wir haben“. Zum argumentativen Potenzial von Prosodie am Beispiel von Einigungsdiskussionen bei Grundschulkindern

Tytuł:
„verbAndskasten !MÜS!sen wir haben“. Zum argumentativen Potenzial von Prosodie am Beispiel von Einigungsdiskussionen bei Grundschulkindern
“we !MUST! have a first aid kit” – On the argumentative potential of prosody in consensual discussions among primary school children
Autorzy:
Judith Kreuz
Mundwiler Vera
Tematy:
oral argumentation
conversation analysis
prosody
implicit and explicit reasoning
Język:
niemiecki
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Prosody has proved to be an important means of contextualising and marking statements as argumentatively meaningful – and therefore persuasively functional – for the process of reaching an agreement in group discussions. This paper shows how primary school children use prosodic devices to mark implicit arguments through accentuation, to compensate for missing reasoning, to enhance the persuasive strength of an argument or to mark collaborative reasoning. In contrast to explicit lexical markers, prosody is understood as an implicit resource, which allows younger children to engage in discussions and to successfully persuade others.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies