Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Lingwistyczna analiza frekwencyjna w badaniach semiotycznych i rynkowych

Tytuł:
Lingwistyczna analiza frekwencyjna w badaniach semiotycznych i rynkowych
Linguistic frequency analysis in semiotic and market research
Autorzy:
Rafał Paprocki
Tematy:
Corpus linguistics
pragmalinguistics
frequency analysis
semiotic research
market research
freqsem
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article gives account of current developments in the field of corpus linguistics in Poland in short comparison with contemporary research conducted in the following field both in Britain and USA. Combining pragmalinguistic analysis of narrative text with frequency dictionaries and IT technologies, the author presents the original model of semiotic and market research. The aim of technology presented is to retrace communication habits and derive stereotypes in order to reconstruct the linguistic view of the world. According to most recent needs for inclusion of social-cultural context into the linguistic research, the emphasis is placed on the discursive view of the world and further reconstruction of the discursive views of words, brands and products. Communication behaviour displayed both in electronic and traditional forms is traced down to support semiotic and market analysis, enabling comparative research between and among users of different natural languages. The paper introduces and explains a newly coined term freqsem, referred to as a basic unit in technology of linguistic frequency analysis.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies