Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Vliv metakognitivních strategií na rozvoj dovedností žáků autoregulovat své učení

Tytuł:
Vliv metakognitivních strategií na rozvoj dovedností žáků autoregulovat své učení
The ifluence of metacognitive strategies on the development of student´s self-regulation skills
Autorzy:
Darina Foltýnová
Tematy:
Self-regulation
Self-regulation learning skills Metacognition
Metacognitive strategies
Experimental method
Język:
czeski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In general the paper is focused on the topic of self-regulation and the possibilities of its development. The first part introduces basic approaches and models of self-regulation and specifies the concept and definition of metacognition as a partial component of self-regulation. The paper further aims a) to diagnose the level of lower-secondary pupils’ selfregulation skills, and b) to examine the influence of practicing metacognitive strategies on the development of self-regulating skills by means of an experimental design, and c) to describe factors that may influence the development of self-regulating skills by means of analysing four ‘extreme cases’. Research shows that systematic practicing of metacognitive strategies may lead to the acquisition of self-regulation skills.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies