Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Social Pedagogy in the Context of Values – as Seen by Selected Authors – Fields of Inquiry: The Perspective of Polish Social Pedagogy

Tytuł:
Social Pedagogy in the Context of Values – as Seen by Selected Authors – Fields of Inquiry: The Perspective of Polish Social Pedagogy
Pedagogika społeczna w kontekście wartości – w ujęciu wybranych autorów – pola poszukiwań. Perspektywa polskiej pedagogiki społecznej
Autorzy:
Cichosz Mariusz
Tematy:
education
environment
values
humanism
personalism
functionalism
Polish social pedagogues
wychowanie
środowisko
wartości
humanizm
personalizm
funkcjonalizm
polscy pedagodzy społeczni
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The subject of values is a key, even fundamental issue for the social scienc-es, especially the practically oriented ones – consequently, also for social pedagogy. They (values) can be identified best by analysing the subject-matter of social pedago-gy, which is always dissected in the basic source scheme of this field, i.e., the one that deals with the relationship between the human/individual and the environment. It is in connection with this relationship that the theories and concepts of this pedagogy are developed and practical solutions are adopted for organising the human living en-vironment. The analysis of the accepted interpretations of this relationship by different authors and Polish social educators that has been presented in this paper shows exist-ing regularities in this regard.

Problematyka wartości jest kluczową, a nawet fundamentalną problematyką dla nauk społecznych, szczególnie tych praktycznie zorientowanych – a więc i dla pe-dagogiki społecznej. Najlepiej zidentyfikować je (wartości) można, analizując przed-miot pedagogiki społecznej, który rozpisuje się zawsze w podstawowym, źródłowym schemacie tej dyscypliny, a mianowicie, że zajmuje się ona relacją między człowie-kiem/jednostką a środowiskiem. To w związku z tą relacją powstają teorie i koncepcje tej pedagogiki, a także przyjmuje się praktyczne rozwiązania dla potrzeb organizowa-nia środowiska życia człowieka. Przedstawiona tu analiza przyjmowanych interpreta-cji tej relacji przez różnych autorów, polskich pedagogów społecznych, pokazała ist-niejące prawidłowości w tym względzie.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies