Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza innowacyjności przedsiębiorstw przemysłu spożywczego w Polsce

Tytuł:
Analiza innowacyjności przedsiębiorstw przemysłu spożywczego w Polsce
The Analysis of the Innovation of Food Industry Enterprises in Poland
Autorzy:
Mietlicka Diana
Tematy:
innowacje
działalność innowacyjna
przedsiębiorstwo
przemysł spożywczyinnowacje
przemysł spożywczy
innovation
innovation activities
enterprise
food industry.
Język:
polski
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule dokonano analizy wybranych aspektów działalności innowacyjnej przedsiębiorstw przemysłu spożywczego w Polsce w latach 2010-2014. Cel ten zrealizowano przez pryzmat nakładów ponoszonych na działalność innowacyjną oraz osiąganych w tym zakresie efektów mierzonych udziałem sprzedaży wyrobów nowych lub istotnie ulepszonych w wartości sprzedaży ogółem oraz udziałem przedsiębiorstw, które wprowadziły innowacje produktowe lub procesowe oraz nowatorskie rozwiązania organizacyjne i marketingowe. Badane podmioty dostrzegają potrzebę wdrażania innowacji, podejmując aktywność innowacyjną zarówno w obszarze innowacji technologicznych i nietechnologicznych. Przedsiębiorstwa aktywne innowacyjnie wykazują ponadto znaczącą skłonność do podejmowania współpracy z podmiotami zewnętrznymi w ramach realizowanej działalności innowacyjnej.

This article presents an analysis of selected aspects of innovation activities of food industry enterprises in Poland between the years 2010 and 2014. This goal has been achieved through the expenditures provided for innovation activities and the effects achieved in this area and measured by two factors: the share of the sales of new products, or significantly improved products, in the total sale, and the share of the enterprises which introduced product and processing innovations, as well as innovative organisational and marketing solutions. The enterprises examined in this study understand the need of introducing innovation; they undertake innovation activities both in the area of technological and non-technological innovations. The actively innovative enterprises also show a considerable tendency to take up cooperation with external subjects within the framework of the innovation activity they incorporate.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies