Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Srovnávací výzkum v pedagogice: některé úvahy o metodologii problémového přístupu

Tytuł:
Srovnávací výzkum v pedagogice: některé úvahy o metodologii problémového přístupu
Comparative education research: Some considerations about the problem approach methodology
Autorzy:
Vlček Petr
Tematy:
omparative education
methodology
problem approach
Język:
czeski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper deals with selected problems concerning the methodology of comparative education research. The goal of the paper is to contribute to the discussion about the methodological quality of comparative research in education. The author tries to lead the reader through the comparative education research process based on the problem approach. Apart from the brief theoretical and historical foundations of the study the author presents the basic principles of comparative research derived from the current approach to comparative education and its field of study and selected types of comparative education research. Subsequently, particular steps of the comparative research method are named. The final part deals with the role and place of single case study and state by state study in comparative education studies from the problem oriented methodology point of view.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies