Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Investment Attractiveness of Polish Municipalities in Relation to Local Entrepreneurship

Tytuł:
Investment Attractiveness of Polish Municipalities in Relation to Local Entrepreneurship
Autorzy:
Godlewska-Majkowska Hanna
Data publikacji:
2018-04-12
Tematy:
entrepreneurship
investment attractiveness
region
local entrepreneurship
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this article is to identify similarities and divergences in the entrepreneurship and investment attractiveness intensity. It also seeks to define the nature of this dependence, taking into account spatial differentiation in the scale of Polish provinces. Methods of spatial and statistical analysis based on data for all Polish provinces in Poland in 2008 and 2015 have been utilized in order to prove that the location values of provinces influence the intensity of entrepreneurship, as well as prove that inverse dependence is stronger. The analysis, while exemplifying a bilateral relationship in this respect, showed a lower value for a relationship in which entrepreneurship is a variable depending on the investment attractiveness. Entrepreneurship raises investment attractiveness around smaller industrial centers. The location, as an influencing factor of entrepreneurial development, is distinctive for the areas undergoing a succession of economic functions in urban areas.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies