Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

„Dzieci szarej strefy” – aktualizacja stanu wiedzy dotyczącej funkcjonowania psychospołecznego uczniów z inteligencją niższą niż przeciętna

Tytuł:
„Dzieci szarej strefy” – aktualizacja stanu wiedzy dotyczącej funkcjonowania psychospołecznego uczniów z inteligencją niższą niż przeciętna
Children in the twilight zone – a review of psychosocial functioning of children with below average intelligence
Autorzy:
Anna M. Jankowska
Marta Bogdanowicz
Marta Łockiewicz
Data publikacji:
2013-03-31
Tematy:
psychologia edukacyjna
funkcjonowanie psychospołeczne
inteligencja niższa niż przeciętna
niepowodzenie szkolne
trudność w uczeniu się
educational psychology
psychosocial functioning
borderline intelligence
academic failure
learning difficulty
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Inteligencja niższa niż przeciętna to poziom sprawności intelektualnej mieszczący się pomiędzy -1,01 a -2,00 odchyleniem standardowym, tj. pomiędzy poziomem przeciętnym a upośledzeniem umysłowym. Osoby z inteligencją niższą niż przeciętna stanowią jedną z najbardziej zaniedbanych grup, zarówno w obszarze edukacji, jak również w systemie społecznym. Pomimo, iż jednostki te stanowią znaczną część naszego społeczeństwa (14% populacji) ich problemy wciąż pozostają ignorowane lub niezauważane. Celem niniejszego artykułu jest pogłębienie wiedzy czytelnika na temat problemów, jakich doświadczają dzieci i adolescenci z inteligencją niższą niż przeciętna w funkcjonowaniu poznawczym i psychospołecznym, poprzez prezentację rezultatów najważniejszych badań prowadzonych w tym obszarze w przeciągu ostatnich kilku lat na arenie międzynarodowej.

Borderline intelligence is the level of intellectual ability located between -1.01 and - 2.00 standard deviations, i.e. between the average level and intellectual disability. People with borderline intellectual function constitute one of the most neglected groups, both in education as well as the social system. Despite the fact that these individuals represent a significant portion of our society (14% of the population), their problems remain ignored or overlooked. The aim of this paper is to deepen the reader's knowledge about the problems experienced by children and adolescents with borderline intelligence in their cognitive and psychosocial functioning and the contribution of recent international research to this field.

http://www.edukacja.ibe.edu.pl/images/numery/2013/1-2-jankowska-i-in-dzieci-szarej-strefy.pdf

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies