Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Modelling customers’ impatience with discouraged arrival and retention of reneging

Tytuł:
Modelling customers’ impatience with discouraged arrival and retention of reneging
Autorzy:
MEDHI Pallabi
Tematy:
baulking
impatience
queuing
reneging
discouraged arrivalr
retention of reneging
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents stochastic modelling of a single server, finite buffer Markovian queueing system with discouraged arrivals, baulking, reneging, and retention of reneged customers. The Markov process is used to derive the steady-state solution of the model. Closed-form expressions using probability generating functions (PGFs) are derived and presented for both classical and novel performance measures. In addition, a sensitivity analysis is carried out to study the effect of the system parameters on performance measures. A numerical problem is also presented to demonstrate the derived results and some design aspects.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies