Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Marksowska koncepcja znaku

Tytuł:
Marksowska koncepcja znaku
The Theory of Sign according to Marx
Autorzy:
Juchniewicz Natalia
Tematy:
Marx
Hegel
symbol
sign
money
language
imagination
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The main thesis of the paper is that the conception of Marx’s fetishism and the ontology of money reveal the level of imagination as ideology. Imagination interpreted in the language of Georg Wilhelm Friedrich Hegel is a source of signs-pictures which create the social sphere of aesthetics and semiotics. Aesthetization of social sphere is connected with spatial thinking which is based on the reference to nature and connected – in the philosophy of Hegel – with art and religion. Religion should be transgressed by the philosophy and Marx shows this dialectical moment in the social condition of work and workers in capitalism. Aesthetic and discourse can be important for economic analysis foreshowing the distribution of signs, but also as a negative element of social being.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies