Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Indywidualne style uczenia się uczniów z dysleksją a nauczanie języka obcego w szkole ogólnodostępnej – zarys problematyki

Tytuł:
Indywidualne style uczenia się uczniów z dysleksją a nauczanie języka obcego w szkole ogólnodostępnej – zarys problematyki
Individual learning styles of dyslexic students and foreign language teaching in publicly available schools – main aspects
Autorzy:
Jaworska Mariola
Tematy:
dysleksja
specyficzne trudności w uczeniu się nauczanie języka obcego
deficyt poznawczy
indywidualny styl uczenia się
autonomizacja
dyslexia
specific learning difficulties
foreign language teaching
cognitive deficit
individual learning style autonomization
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Specific learning difficulties (also called developmental dyslexia or, in the German literature, legastenia) have been analysed for a long time by researchers representing different scientific fields. The difficulties are usually treated as a set of disorders or deficiencies with linguistic skills which cause difficulties with reading and writing. The consequence of this kind of approach is the search for corrective and compensating activities, therapy as well as adjusting educational requirements to the learner’s needs and possibilities. Assuming a different perspective, and first of all taking into consideration the development of the contemporary glottodidactics, which focuses on the learner’s autonomy, the issue of specific learning difficulties may be discussed in the context of individual differences between people and in the context of specific learning difficulties as the manifestation of individual learning style. The style is frequently inconsistent with the learning canon, which is created by the schooling system as an institution. The article discusses specific learning difficulties – understood as the result of individual learning style – in reference to L2 class and the scope of foreign language teacher’s activity.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies