Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wartościowanie jako praktyka komunikacyjna (na przykładzie tekstów prasowych z dziedziny gospodarki i ekonomii)

Tytuł:
Wartościowanie jako praktyka komunikacyjna (na przykładzie tekstów prasowych z dziedziny gospodarki i ekonomii)
Evaluation as a communicative practice (using the example of press texts in the fields of economy and economics)
Autorzy:
Szczepaniak Jacek
Tematy:
wartościowanie
praktyka komunikacyjna
reguły
medialność
znaczenie wartościujące
evaluation communicative practice
rules
mediality
evaluative meaning
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper focuses on the social aspect of evaluation as a linguistic and communicative practice. Such evaluation is based on certain interindividual principles (structures, models, and rules of functioning) and develops always within concrete media conditions. Theoretical reflections are complemented by an analysis of selected press texts and releases in the fields of economy and economics from the “Forbes” magazine. The linguistic explication of mono- and multimodal evaluative practices takes into account the semantic aspect (parameters of evaluative meaning), the pragmatic aspect (implicitness and performativity of comment), and modal aspect (reciprocal relations between signs of different modality which co-constitute the meanings of releases).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies