Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Dlaczego szkoły wyższe nie wychowują?

Tytuł:
Dlaczego szkoły wyższe nie wychowują?
WHY HIGH SCHOOLS DO NOT EDUCATE?
Autorzy:
Małgorzata Kućko
Tematy:
szkoła wyższa
wychowanie
wolny rynek
masowość kształcenia
neoliberalizm
high school
education
free market
mass character of education neoliberals
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of this article, is the attempt of disclosuring the obstacles of leading the educational activity in college. Such obstacles can include a variety of educations de fi nition – a certain sense that is given to it, because the differential of the scale of philosophical and anthropological views, taken by the authors dealing with the issue of education. Multiple meaning of this term, has its implications in perception – of the part of academic environment – education as the activity „reserved” for children and youth, but no longer for students. Another obstacle to the existence of the education in higher education schools, is treating it as an activity that is less important, than training or scienti fi c research. Leading an educational activity on University, is also hindered by still developing number of studies, as well as still growing domination of labor market rules in educational reality.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies