Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Innowacje a konkurencyjność przedsiębiorstwa

Tytuł:
Innowacje a konkurencyjność przedsiębiorstwa
Autorzy:
Gadomski Robert
Data publikacji:
2004-03-15
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Problemy zarządzania Poniższy artykuł ma na celu pokazanie, iż w obecnych czasach budowanie pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa jest nierozerwalnie związane z wprowadzaniem innowacji. Wymogi współczesnego rynku, na którym o powodzeniu danego produktu lub usługi decydują nabywcy, zmuszają firmy i ich menedżerów do zweryfikowania dotychczasowego sposobu myślenia i co za tym idzie - zmiany sposobu zarządzania. Niezbędne jest zatem szersze spojrzenie na całą teorię konkurencyjności i odniesienie jej do zagadnień innowacyjności firmy. W związku z powyższym w prezentowanym tekście uwzględniono takie tematy jak: . zarządzanie w XXI wieku, . pięć sił Portera a innowacje, . strategie konkurencji a innowacje. Ponadto, dla pokazania praktycznej strony omawianych aspektów, omówiony został przykład działalności firmy IBM. Przedsiębiorstwo to dzięki innowacyjności przez wiele lat wyprzedzało bowiem oczekiwania rynku. To przyczyniło się do rozwoju światowego rynku komputeryzacji, a co ważniejsze dla potrzeb tego opracowania - stało się doskonałym przykładem utrzymania przewagi konkurencyjnej przez firmę.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies