Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Musical Works as Ideal Objects: Phenomenology of Music and its Implications for Philosophical Anthropology

Tytuł:
Musical Works as Ideal Objects: Phenomenology of Music and its Implications for Philosophical Anthropology
Autorzy:
Geniušas Saulius
Tematy:
phenomenology of music
Edmund Husserl
Roman Ingarden
purely intentional object
bound ideality
philosophical anthropology
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In light of recent studies in the phenomenology of music, the essay engages anew in the classical phenomenological controversy over the ideal status of musical works. I argue that musical works are bound idealities. I maintain that the listener’s capacity to apperceive physical sounds as musical melodies, which can be repeatedly and intersubjectively experienced, accounts for the ideality of musical works. Conceived of as bound idealities, musical works 1) are bound to the acts that sustain them; 2) do not have retroactive validity; 3) are inseparable from their reproductions; 4) are modified by the performances. I conclude with some reflections on the importance of bound idealities for the phenomenologically-oriented philosophical anthropology.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies