Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

A school performance: A teaching tool or real art?

Tytuł:
A school performance: A teaching tool or real art?
Szkolne przedstawienie: narzędzie w nauczaniu czy prawdziwa sztuka?
Autorzy:
Janczukowicz Karolina
Data publikacji:
2018
Tematy:
artistic experience
authentic speaking
automatic speaking
amateur production
cognitive appeal
doświadczenie artystyczne
mówienie autentyczne
mówienie automatyczne przedstawienie amatorskie
apelator poznawczy
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article addresses the question of whether in using a school performance as a tool in ELT it is possible to achieve true artistic effects through it. It analyses the problem from the point of view of focusing on the value of the outcome rather than just the process of implementing theatre in ELT. The issues are discussed according to Bruner’s criteria (1971) of artistic experience and Wenzel’s conditions (2001) for authenticity in speaking in an ELT classroom. Furthermore, the notion of cognitive appeal is put forward as a key feature in achieving a shift in students’ attitude towards performing, which may in turn result in achieving a truly artistic effect.

Artykuł odnosi się do kwestii wykorzystania przedstawienia szkolnego w nauczaniu języka angielskiego i czy dzięki niemu można osiągnąć prawdziwie artystyczny efekt. Omawia ten problem z punktu widzenia skupiania się na wartości efektu końcowego a nie na samym procesie wdrażania teatru jako narzędzia. Kwestie te są omawiane w odniesieniu do kryteriów przeżycia artystycznego Brunera (1971) oraz do warunków autentyczności mówienia w nauczaniu języka angielskiego przedstawionych przez Wenzla (2001). Po-nadto jako kryterium kluczowe przedstawione jest pojęcie apelatora poznawczego. Pojawienie się jego właśnie może skutkować zmianą nastawienia uczniów do wystawianej sztuki, a co za tym idzie dzięki niemu można osiągnąć efekt naprawdę artystyczny.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies