Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Twelve Months On: Navigating the Disparity Between Vision and Reality for Religious Education Teachers in Australian Catholic Schools

Tytuł:
Twelve Months On: Navigating the Disparity Between Vision and Reality for Religious Education Teachers in Australian Catholic Schools
Dwanaście miesięcy później. Odnajdywanie się w sytuacji rozbieżności między wizją a rzeczywistością przez nauczycieli religii w szkołach katolickich w Australii
Autorzy:
Lancaster Joan
Challinor Kurt
Rymarz Richard
Tematy:
Catholic schools
Early Career Teachers
formation
Catholic school identity
Religious Education
secularisation
szkoły katolickie
nauczyciele na początku kariery
formacja
tożsamość szkoły katolickiej
edukacja religijna
sekularyzacja
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This study builds on previous research exploring the formation needs and experiences of Early Career Teachers (ECT) in Catholic Schools in an Australian re-gional context, particularly concerning their understanding of Catholic identity and the teaching of Religious Education. Conducted twelve months after the previous study, ‘And Now I’m Teaching in a Catholic School’ – The Experiences of Early Career Teachers (ECT) in Lismore Catholic Schools and What Can Be Learned to Support Their Formation: A Preliminary Study (Challinor, Lancaster & Rymarz, 2022), follow-up in-terviews with twelve ECTs indicated an ongoing cognitive dissonance between the ex-pressed ideal of Catholic education and the lived reality in Catholic schools. The study highlights the importance of ongoing staff formation and mentoring for ECTs. Three vignettes are provided as composite accounts of the range of ECTs engaged in the study, and the various challenges and learning opportunities experienced in their early years of appointment are highlighted. Further research is planned in four years to un-derstand how the experience of ECTs continues to evolve and what can be learned to support their retention and continual formation.

Niniejsze badanie opiera się na wcześniejszych badaniach potrzeb forma-cyjnych i doświadczeń nauczycieli rozpoczynających karierę zawodową (ECT – Early Career Teachers – nauczyciele na początku kariery zawodowej) w szkołach katolickich w regionalnym kontekście Australii, w szczególności w odniesieniu do ich rozumie-nia tożsamości katolickiej i nauczania religii. Przeprowadzone dwanaście miesięcy po poprzednim badaniu: „A teraz uczę w szkole katolickiej” – doświadczenia początkują-cych nauczycieli w szkołach katolickich w Lismore i wynikające z nich wnioski odnośnie do wsparcia formacji. Badania pilotażowe, wywiady uzupełniające z dwunastoma po-czątkującymi nauczycielami wykazały ciągły dysonans poznawczy między wyrażanym ideałem edukacji katolickiej a rzeczywistością przeżywaną w szkołach katolickich. Ba-danie podkreśla znaczenie ciągłej formacji personelu i mentoringu dla nauczycieli na początku kariery zawodowej. Przedstawiono trzy motywy jako złożone charakterysty-ki osób zaangażowanych w badanie, a także podkreślono różne wyzwania i możliwości uczenia się doświadczane w pierwszych latach ich pracy. Dalsze badania planowane są za cztery lata, aby zrozumieć, w jaki sposób doświadczenie zawodowe nadal ewoluuje i czego można nauczać, aby wspierać ich w pracy i ciągłej formacji.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies