Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Postrzeganie stresogenności pracy zawodowej przez studentów pedagogiki i nauczycieli

Tytuł:
Postrzeganie stresogenności pracy zawodowej przez studentów pedagogiki i nauczycieli
Perceiving the level of stress in professional work by students of pedagogy and teachers
Autorzy:
Sanecki Grzegorz
Tematy:
stres
stresor
sytuacja stresogenna
praca zawodowa
stres zawodowy
stress
stressor
stressful situation
professional work
occupational stress
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł stanowi w swej zasadniczej części raport z badań nad postrzeganiem różnych aspektów pracy zawodowej pod kątem ich stresogenności. Motywem podjęcia badań było rosnące zainteresowanie problematyką bezpieczeństwa pracy oraz przeciwdziałania różnym patologicznym zjawiskom, towarzyszącym funkcjonowaniu zawodowemu pracowników. Zjawisko stresu w pracy staje się coraz powszechniejsze, a co ważniejsze – następuje jego intensyfikacja w wyniku przemian cywilizacyjno-kulturowych i ekonomicznych. Tym bardziej istotne staje się nie tylko diagnozowanie samych przejawów i skutków oddziaływania stresu na jednostki, ale też badanie świadomości jego istoty oraz źródeł. Badania przeprowadzono w dwóch zbiorowościach: studentów kierunków pedagogicznych oraz czynnych zawodowo nauczycieli. Zabieg ten miał służyć ujawnieniu różnic w postrzeganiu stresogenności pracy przez osoby stojące u progu swej kariery zawodowej oraz posiadające już znaczące doświadczenia w funkcjonowaniu w świecie pracy.

The article, in its main part, contains the research report on the perception of various aspects of vocational work with reference to their stress impact. The research was undertaken because of a growing interest in the issues of work safety and prevention of various pathological phenomena accompanying the functioning of the professional employees. The phenomenon of stress at work has become more and more widespread, and it takes its intensification as a result of civilizational, cultural and economic changes. Facing this nowadays, not only the proper assessment of symptoms and effects of stress on the individual seems to be very crucial but also studying the awareness of its essence and sources becomes important too. The study was conducted in two social groups: students of pedagogy and professionally active teachers. This procedure was to reveal the disclosure of differences in perception of stressful work by the young people standing on the threshold of their vocational careers, and adults having already significant experience in the functioning in the world of work.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies