Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Przekaz symboliczny i podejście User Experience na przykładzie serwisów internetowych teatrów krakowskich

Tytuł:
Przekaz symboliczny i podejście User Experience na przykładzie serwisów internetowych teatrów krakowskich
Symbolic Messages and User Experience Approach Exemplified with the Websites of Cracow Theaters
Autorzy:
Zych Magdalena
Data publikacji:
2017-06-26
Tematy:
Funkcja serwisu WWW
Przekaz symboliczny
Serwis WWW teatru
User Experience
Użyteczność
Function of website
Symbolic message
Theater website
Usability
Język:
polski
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
CEL/TEZA: Głównymi celami były opis przekazu symbolicznego oraz ocena User Experience serwisów teatrów krakowskich. Serwisom WWW przypisano możliwość wspomagania realizacji pozainstrumentalnych potrzeb użytkownika. KONCEPCJA/METODY BADAŃ: Zastosowano metodologię jakościową. Materiał gromadzono za pomocą TAP i techniki inspirowanej procedurą ZMET. W badaniu wzięło udział dziesięciu użytkowników związanych ze środowiskiem teatralnych. Zbadano serwisy dziewięciu teatrów. Materiał poddano analizie tematycznej. WYNIKI I WNIOSKI: Przekaz symboliczny opisano na przykładzie serwisu Teatru Scena STU. Za czynniki wpływające na przekaz symboliczny uznano cechy indywidualne użytkownika, nastawienie emocjonalne i elementy wnoszone przez interakcję użytkownik-serwis. Stwierdzono, że pozytywna ocena użyteczności niekoniecznie przekłada się na oczekiwany przekaz symboliczny. ORYGINALNOŚĆ/WARTOŚĆ POZNAWCZA: Artykuł stanowi przyczynek do badań nad zależnościami między przekazem symbolicznym, przekazem informacyjnym oraz użytecznością serwisów WWW, dotąd nieporuszanymi na gruncie informatologii.

PURPOSE/THESIS: The purpose of the article was to investigate symbolic messages and User Experience approach in the case of the websites of Cracow theaters. The websites were claimed to support users’ non-instrumental needs. APPROACH/METHODS: The study was conducted by means of qualitative research. Data were gathered with TAP and the technique based on ZMET. Ten users participated in the study and all of them had some theater background. Nine theater websites were chosen for the study. All empirical material was examined with thematic analysis. RESULTS AND CONCLUSIONS: Symbolic messages were depicted based on the Theater Scena STU website. The user’s individual characteristics, emotional attitude and elements brought by the user-website interaction were found to be the factors influencing the symbolic messages. It was discovered that the positive assessment of the website usability does not necessarily lead to the expected symbolic message. ORIGINALITY/VALUE: The article is intended as a contribution to further research on the relations between symbolic messages, informative messages and the usability of websites, which have not been studied in the information science so far.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies