Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Nazwy geograficzne, dziedzictwo kulturowe i turystyka

Tytuł:
Nazwy geograficzne, dziedzictwo kulturowe i turystyka
GEOGRAPHICAL NAMES, CULTURAL HERITAGE AND TOURISM
Autorzy:
Andrzej Czerny
Tematy:
GEOGRAPHICAL NAMES
MEANING OF NAMES
MARKETING NAMES
PROTECTED DESIGNATION OF ORIGIN
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The author considers geographical names as carriers of meaning. Place names are cultural heritage, and may be carriers of historical memory, express “a sense of place,” and/or serve as national symbols. Gradually, names change their form, and it is often the case that either their original meaning becomes ambiguous or they simply take on new connotations. Positive associations connected with geographical names are used for marketing purposes, serving to promote the widely understood tourism industry (e.g., Riviera), or as brands for food products (e.g., Chianti).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies