Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Spatiality, Focalization and Temporality in Horror Games

Tytuł:
Spatiality, Focalization and Temporality in Horror Games
Autorzy:
Jancsovics Klaudia
Tematy:
flow
focalization
horror
protention
retention
spatiality
temporality
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The horror genre can be found both in books and movies to shock and scare the audience. In digital games, players have to survive, they try to progress while they have to overcome frightening obstacles, otherwise they cannot be successful. The paper analyses three main topics: spatiality (where closed, open and looping spaces are in the centre), focalization (based on G. Genette’s term., We shows how the different angles could contribute to the narrative and what unique methods exist), and temporality (where traumatic experience and looping time is at the focal point, and E. Husserl’s protentions and retention terms will be important as well). We also argue that these games are unusual if we take a look at M. Csíkszentmihályi’s skills-challenges diagram and see if they fit in the flow zone. The paper aims to extend our understanding of horror games.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies