Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Filozofia a mass media

Tytuł:
Filozofia a mass media
Philosophy and the mass media
Autorzy:
Ryszard Miszczyński
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Autorzy podkreślają różnice między poznaniem filozoficznym a kształtowaniem obrazu świata w oparciu o wiedzę pochodzącą ze współczesnych mass mediów. Wykorzystując m. in pojęcia homo videns i pustego ja, podkreślają negatywne cechy osobowości człowieka kształtowanego przez mass media. Akcentują rolę filozofii jako tradycyjnego antidotum na pojawiające się zagrożenia.

The authors emphasize the difference between philosophic knowledge and the formation of an image of the world on the basis of knowledge having its source in the contemporary mass media. Employing, among other things, the concepts of homo videns, and the empty ego, they underline the negative aspects of the personality of a person formed by the mass media. They emphasize the role of philosophy as a traditional antidote to the danger that appears.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies