Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Edukacja dorosłych w ofercie szkół wyższych. Strategie uczelni w świetle teorii zależności od zasobów

Tytuł:
Edukacja dorosłych w ofercie szkół wyższych. Strategie uczelni w świetle teorii zależności od zasobów
Higher education and non-traditional students. The strategies of universities in the context of resource dependence theory – implications for research
Autorzy:
Anielska Agnieszka
Tematy:
szkolnictwo wyższe
uczenie się przez całe życie
edukacja dorosłych
studia podyplomowe
teoria zależności od zasobów
higher education
lifelong learning
adult education
postgraduate studies
resource dependence theory
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Od kilku dekad rośnie zainteresowanie obszarem edukacji całożyciowej. Na znaczeniu zyskuje m.in. edukacja dorosłych. Dla instytucji szkolnictwa wyższego jest to poważne wyzwanie: rosnące znaczenie nowych grup studentów wiąże się z potrzebą redefinicji dotychczasowych strategii funkcjonowania uczelni. Celem artykułu – obok przedstawienia uwarunkowań zachodzących procesów – jest wskazanie ram teoretycznych użytecznych do analizy aktywności i strategii działań szkół wyższych w odpowiedzi na to wyzwanie. Analiza strategii działań uczelni została oparta na teorii zależności od zasobów, która próbuje wyjaśnić zachowania organizacyjne w odniesieniu do dynamiki otoczenia. Teoria zakłada, że są one kształtowane przez dostępność zewnętrznych zasobów, a jedna ze strategii ich pozyskiwania wiąże się ze wzmacnianiem relacji z otoczeniem. Artykuł skupia się na obszarze zarządzania relacjami z absolwentami, będącymi odbiorcami różnych form kształcenia dorosłych.

For several decades now, there has been growing interest in lifelong learning, resulting in the increasing significance of adult education. This is creating major new challenges for higher education institutions – the growing importance of non-traditional students is forcing them to redefine their current strategies. The aim of this article, besides presenting the determinants of the processes that are occurring, is to indicate the usefulness of resource dependence theory in analysing the institutional activities (strategies) of higher education institutions in response to the growing importance of adult education. This theory explains organisational behaviour in the context of the dynamics of the external environment. It assumes that behaviour is shaped by the availability of external resources and defines the strengthening of relationships with external stakeholders as one of the strategies of gaining resources. Managing alumni relations will be discussed in the text, as this is a group of potential consumers of different forms of adult education.

http://www.edukacja.ibe.edu.pl/images/numery/2017/3-7-anielska-edukacja-doroslych.pdf

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies