Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

How can young learners’ speaking proficiency be developed? An analysis of speaking activities in selected English language textbooks for early school education in Poland

Tytuł:
How can young learners’ speaking proficiency be developed? An analysis of speaking activities in selected English language textbooks for early school education in Poland
W jaki sposób może być rozwijana sprawność mówienia w języku obcym u dzieci? Analiza ćwiczeń w wybranych podręcznikach do nauki języka angielskiego dla edukacji wczesnoszkolnej w Polsce
Autorzy:
Budzyńska Paula
Data publikacji:
2017
Tematy:
complex systems theory in applied linguistics
early school education
English language textbooks
speaking activities
young learners
ćwiczenia zorientowane na doskonalenie sprawności mówienia
edukacja wczesnoszkolna
młodsi uczniowie
podręczniki do nauki języka angielskiego
teoria systemów złożonych w lingwistyce stosowanej
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the following paper is to analyse speaking activities included in selected English language textbooks for early school education in Poland in order to provide a view of the manner in which this particular language skill is developed at this level of education. Significantly, in the research, the author makes an attempt to apply the provisions of complex systems theory that leads her not only to deter-mine the specific contexts in which she places the language material present in the scrutinized textbooks, but also to create a checklist for evaluating them. In the conducted analysis, both the quantity and the quality of the encountered activities are taken into consideration. Consequently, it is possible to describe the way in which young learners’ speaking proficiency is increased in the analysed textbooks, check whether speaking activities are integrated with the selected contexts and indicate potential problems that can be noticed in this respect.

Celem niniejszego artykułu jest przeprowadzenie analizy zadań zorien-towanych na doskonalenie sprawności mówienia w języku obcym zawartych w wybranych podręcznikach do nauki języka angielskiego dla uczniów klas I-III SP używanych w polskich placówkach, aby zbadać sposób, w jaki umiejętność ta jest rozwijana na tym konkretnym etapie edukacyjnym. Warto zaznaczyć, że autorka podejmuje próbę zastosowania założeń teorii systemów złożonych, aby osiągnąć zamierzony cel. Początkowo autorka opisuje podstawowe założenia tej teorii i wykorzystuje je, aby zidentyfikować konteksty, w jakich wybrany typ zadań może zostać osadzony, a następnie przedstawia ułożoną na tej podstawie listę kontrolną, według której są analizowane wybrane pod-ręczniki, zarówno pod względem ilościowym jak i jakościowym. W końcowej części tekstu autorka przedstawia wyniki przeprowadzonego badania, które umożliwiło przybliżenie sposobu, w jaki sprawność mówienia w j. angielskim jest rozwijana u uczniów klas I-III SP z wykorzystaniem ćwiczeń zawartych w wybranych podręcznikach, sprawdzenie, na ile zadania te są zintegrowane z kontekstami, w których autorka zdecydowała się je osadzić oraz wskazanie potencjalnych problemów w tym zakresie wymagających szczególnej uwagi.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies