Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Obraz świata wartości i doświadczeń uczniów wyłaniający się z interpretacji wiersza Jana Twardowskiego „Sprawiedliwość”

Tytuł:
Obraz świata wartości i doświadczeń uczniów wyłaniający się z interpretacji wiersza Jana Twardowskiego „Sprawiedliwość”
An impression of the world of values and experiences based on student interpretation of Justice a poem by Jan Twardowski (pp. 101–113)
Autorzy:
Ewelina Strawa
Data publikacji:
2013-12-31
Tematy:
dydaktyka
analiza jakościowa
interpretacja poezji
literaturoznawstwo
system wartości
wypracowania uczniów
didactics
qualitative analysis
interpretation of a poetry
literature
value system
student essays
Jan Twardowski
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W badaniu Szkoła samodzielnego myślenia, które objęło uczniów trzech etapów kształcenia, jedno z zadań polegało na zinterpretowaniu wiersza Jana Twardowskiego „Sprawiedliwość”. Dokonano analizy jakościowej prac pod kątem przedstawionego w nich obrazu świata wartości i osobistych doświadczeń uczniów. Artykuł składa się z czterech części – w pierwszych trzech omówiono sposoby interpretacji wiersza na poszczególnych etapach edukacyjnych (szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoły ponadgimnazjalne). W ostatniej części bardziej szczegółowo omówiono dwie kategorie, które często pojawiały się w interpretacjach: miłość oraz wartości materialne.

This article is based on research conducted during “The school of independent thinking”, in which pupils at the three levels of education participated. In this study,students presented an interpretation of a poem by Jan Twardowski “Justice”. Qualitative analysis of essays was made to reflect an impression of the world of values and personal experiences which students referred to. The article consists of four parts – the first three are related to the various stages of education (primary, lower secondary and upper secondary). The final section discusses two categories which often appeared in student interpretations in more detail: love and material values.

http://www.edukacja.ibe.edu.pl/images/numery/2013/4-6-strawa-obraz-swiata-wartosci.pdf

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies