Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

O znaczeniu sztuki (dzieła sztuki) we współczesnych modelach komunikowania

Tytuł:
O znaczeniu sztuki (dzieła sztuki) we współczesnych modelach komunikowania
The Meaning of Art (Work of Art) within Contemporary Communication Models
Autorzy:
Fiut Stanisław Ignacy
Data publikacji:
2011
Tematy:
J. Mignot
work of art
Internet
M. McLuhan
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper analyses the phenomenon of the presence of art works in network communication. Works of art, understood broadly as messages, have always been exerting influence upon the development of communication. The contemporary technological breakthrough perceives art and art works in a special way, as they make all communication processes attractive. Works of art catch the attention of their recipients and interactive users on the Internet. Art works and artistic creations on the Internet catch the user‟s a ttention both by their form and contents. They trigger a scope of emotions and inner experiences related to them. All this allows the media to play an active part in forming the users‟ value systems, i.e. a determined sensitivity or sphere of experiences, by which they are governed while taking decisions and choosing a way of action. This strict historic connection between art and communication techniques technologies, as well as the results of scientific research upon which they rest, bears an enormous significance for contemporary culture creation and interaction in the social sphere. To a great degree, in all post-modern societies it shapes the state and forms of contemporary culture which takes on various forms of „the cultures of participation‟. These phenomena form the main area of interest of the present paper. The article discusses the outlook on the role of art and artistic creations on the Internet formulated by Marshall McLuhan, Derick De Kreckhove, and Lev Manovich among others, all of whom discuss the specifics of the work of art in media and multimedia communication, and particularly within the context of the development of tactileness in the perception of interactive users who both perceive and co-create artistic messages on the Internet in cooperation with art creators.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies