Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Lokalizacja hotelu klasy ekonomicznej jako atrybut konkurencyjności

Tytuł:
Lokalizacja hotelu klasy ekonomicznej jako atrybut konkurencyjności
Localisation as an Attribute of Competitiveness on the Economic Class Hotel Market
Autorzy:
Zbigniew Malara
Janusz Kroik
Data publikacji:
2015-03-30
Tematy:
lokalizacja
determinanty konkurencyjności
branża hotelowa
analiza czynnikowa
localisation
determinants of competitiveness
hotel industry
factor analysis
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł prezentuje wyniki badań własnych dotyczące wpływu czynników lokalizacyjnych na zachowania (akceptację) cenową klientów hoteli klasy ekonomicznej we Wrocławiu, o jednakowym celu pobytu. Dokonano przeglądu czynników wpływających na poziom cen usługi hotelowej. Przeprowadzono badania opinii klientów o 43 przesłankach. Wyłoniono, przy użyciu analizy czynnikowej, istotne przesłanki. Z siedmiu sformułowanych przesłanek( atrybutów wartości) lokalizacyjnych trzy z nich znalazły się w zestawie istotnych. Wpływ na takie preferencje miał cel turystyczny pobytu. Cel ten determinuje przekładanie standardowych wymiarów lokalizacyjnych (odległość od dworca, lotniska, centrum, drogi) na rzecz lokalizacji wartościowanej na cel pobytu. Tworzenie konkurencyjności przez lokalizację ma trwałe podstawy ale wymaga badania szczegółowych przesłanek, co wykazano w niniejszym artykule.

The article presents the results of the authors’ research into the influence of localisation factors on price behaviours (approval) of customers of economy class hotels in Wroclaw, with the identical purpose of stay. The factors affecting the price level of the hotel service were checked. A customer opinion poll with 43 premises was conducted. With the use of the factor analysis, substantial conditions were appointed. Out of seven formulated localisation premises (value attributes), three were included in the set of significant ones. Such preferences were affected by the tourist purpose of the stay. This purpose determines the preference of the localisation assessed according to the purpose of stay over standard localisation dimensions (distance from the station, airports, centre, roads). Creating competitiveness via localisation has solid bases but requires the examination of detailed conditions, which is shown in this article.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies