Tytuł pozycji:
Determinanty personalne innowacyjności przedsiębiorstw w ujęciu empirycznym
W artykule przedstawiono personalne determinanty innowacyjności, wyodrębnione na podstawie przeprowadzonej analizy czynnikowej, takie jak: komunikowanie wartości innowacji, zespołowość i dostęp do wiedzy, oczekiwane w przedsiębiorstwie postawy i zachowania, organizację pracy, motywowanie do innowacyjności, selekcję pracowników i szkolenia. Badania przeprowadzone w 8 przedsiębiorstwach innowacyjnych wskazały związek pomiędzy wielkością przedsiębiorstwa a oceną przez respondentów czynnika odpowiadającego za komunikowanie założeń innowacji oraz czynnika wynagradzanie do innowacyjności. Analizy wykazały także związek o charakterze wprost proporcjonalnym wskazujący, że większa liczba nowych technologii i innowacji produktowych jest związana z wyższą oceną zespołowości i dostępu do wiedzy.
The article presents the personal determinants of innovation, distinguished on the basis of fac¬tor analysis carried out, such as communicating the value of innovation, team spirit and access to knowledge, the company expected attitudes and behaviors, work organization, incentives for in¬novation, selection and training of employees. Research carried out in 8 innovative companies have indicated the relationship between the size of the company, and evaluation by the respondents as a factor corresponding to the communication objectives of innovation and reward the innovation results. The study also showed a direct proportional relationship indicating that the greater amount of new technology and product innovation is associated with a higher assessment of teamwork and access to knowledge