Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Determinanty personalne innowacyjności przedsiębiorstw w ujęciu empirycznym

Tytuł:
Determinanty personalne innowacyjności przedsiębiorstw w ujęciu empirycznym
Personal determinants of innovation in terms of empirical research
Autorzy:
Dagmara Lewicka
Tematy:
innowacje,
postawa proinnowacyjna,
wspieranie innowacji na podstawie praktyk personalnych, przedsiębiorstwo innowacyjne
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono personalne determinanty innowacyjności, wyodrębnione na podstawie przeprowadzonej analizy czynnikowej, takie jak: komunikowanie wartości innowacji, zespołowość i dostęp do wiedzy, oczekiwane w przedsiębiorstwie postawy i zachowania, organizację pracy, motywowanie do innowacyjności, selekcję pracowników i szkolenia. Badania przeprowadzone w 8 przedsiębiorstwach innowacyjnych wskazały związek pomiędzy wielkością przedsiębiorstwa a oceną przez respondentów czynnika odpowiadającego za komunikowanie założeń innowacji oraz czynnika wynagradzanie do innowacyjności. Analizy wykazały także związek o charakterze wprost proporcjonalnym wskazujący, że większa liczba nowych technologii i innowacji produktowych jest związana z wyższą oceną zespołowości i dostępu do wiedzy.

The article presents the personal determinants of innovation, distinguished on the basis of fac¬tor analysis carried out, such as communicating the value of innovation, team spirit and access to knowledge, the company expected attitudes and behaviors, work organization, incentives for in¬novation, selection and training of employees. Research carried out in 8 innovative companies have indicated the relationship between the size of the company, and evaluation by the respondents as a factor corresponding to the communication objectives of innovation and reward the innovation results. The study also showed a direct proportional relationship indicating that the greater amount of new technology and product innovation is associated with a higher assessment of teamwork and access to knowledge

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies