Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

ZARZĄDZANIE WIEKIEM W POLSCE – STAN I PERSPEKTYWY ROZWOJU

Tytuł:
ZARZĄDZANIE WIEKIEM W POLSCE – STAN I PERSPEKTYWY ROZWOJU
AGE MANAGEMENT ON POLAND – THE STATE AND DEVELOPMENT PERSPECTIVE
Autorzy:
Warwas Izabela
Tematy:
age management
age
older worker
ageing
zarządzanie wiekiem
wiek
starszy pracownik
starzenie się
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
As one of the most important contemporary socioeconomic trends appears to be an aging population. Multifaceted consequences of an aging population concern increasing number of Polish organizations. their cu­tomers and employees and other stakeholders aging. The challenge of this process may be accompanied by problems of management (loss of organizational knowledge, intergenerational conflict) and human resources management (acquisition candidates with the proper competencies, succession, training of mature workers). Many organizations struggle with the inadequacy of its commercial offer to the changing needs of consumers. It is therefore necessary to implement age management organization. It is important to not only know about the progress of age management, but also to outline the prospects and trends. Therefore, in the article at the beginning of the process has been characterized, presented the results of research, author’s model and age management recommendations related silver economy and active aging concepts.

Jednym ze współczesnych trendów społeczno-ekonomicznych jest zjawisko starzenia się ludności. Wieloaspektowe następstwa tego zjawiska obejmują coraz większą część polskich organizacji. Starzeją się bowiem ich klienci i pracownicy oraz pozostali interesariusze. Wyzwaniom związanym z tym procesem towarzyszyć mogą problemy dotyczące zarządzania (utrata wiedzy organizacyjnej, konflikt międzygeneracyjny) czy zarządzania zasobami ludzkimi (pozyskanie kandydatów o odpowiednich kompetencjach, prowadzenie sukcesji w ramach generacji, szkolenie dojrzałych pracowników). Wiele organizacji boryka się z niedostosowaniem swojej oferty handlowej do zmieniających się potrzeb konsumentów. Dlatego niezbędne jest wdrożenie zarządzania wiekiem do organizacji. Istotna jest nie tylko wiedza na temat stanu zaawansowania zarządzania wiekiem, ale też nakreślenie perspektyw i kierunków zmian. W artykule scharakteryzowano proces, przedstawiono wyniki badań i autorski model zarządzania wiekiem oraz rekomendacje powiązane z koncepcjami: silver economy i aktywnym starzeniem się.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies