Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

СУТНІСТЬ ТА КРИТЕРІЇ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ДО ОЦІНЮВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ

Tytuł:
СУТНІСТЬ ТА КРИТЕРІЇ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ДО ОЦІНЮВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ
Essenceandcriteriaof the futureprimaryschoolteachers’ readinesstoassessmentactivityinconditionsofinclusiveeducation.
Autorzy:
Волкова Катерина
Data publikacji:
2017-03-27
Tematy:
inclusive education
readiness to professional-pedagogical activity
readiness to assessment activity
primary school teacher
children with special educational needs
criteria and indicators of readiness
Język:
ukraiński
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Modern trends in education policy around the world define inclusive education as a priority of education system development of younger generation. Urgent problem of successful implementation of inclusive education is the issue of training teachers who have to master necessary knowledge and skills. Multidimensional researches of the scientists in the context of the above mentioned problem do not solve the existing practice of contradictions: between the established practice of evaluation of only students’ subject competencies (results of mastering academic subjects) and the need for evaluation of the key competencies (ability to learn, social-labor, general cultural, information and communication, health-saving and social); between modern requirements for students’ assessment in conditions of inclusive education and reluctance of teachers to such activities;between the traditional system of the future primary school teachers’ training and feasibility of implementing innovative methods of formation of students’ readiness to the assessment activity in conditions of inclusive education. Onthebasisofanalysis, synthesis, generalizationandsystematizationofeducational, psychological, socialandeducationalliteratureandperiodicalsthe essenceof thefutureprimaryschoolteachers’ readinesstoassessmentactivityinconditions ofinclusiveeducation, whichisseenastheresultofvocationalandeducationaltraining, integralmulti-level dynamicformation, thestructureof whichconsistsofvalue-motivational, content, operational-activity andreflectivecomponents, is revealed. The criteria, parameters and conditions for the formation of the future primary school teachers’ readiness to the assessment activity in the inclusive educational environment are highlighted. The directions for further research of the discussed problem can be an experimental verification of defined conditions of formation of the future primary school teachers’ readiness to assessment activity in an inclusive educational environment.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies