Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Badanie słuchowej pamięci tekstu u dzieci w wieku szkolnym z ADHD lub schizofrenią

Tytuł:
Badanie słuchowej pamięci tekstu u dzieci w wieku szkolnym z ADHD lub schizofrenią
The Study of Auditory Memory of the Text in School-Age Children with ADHD and Schizophrenia
Autorzy:
Rogala Katarzyna
Szabelska Elżbieta
Data publikacji:
2009-01-01
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejszy artykuł ma na celu przybliżenie procesu zapamiętywania i odtwarzania informacji w aspekcie słuchowej pamięci tekstu. Zaprezentowano w nim badania obejmujące grupę dzieci z ADHD, grupę dzieci i młodzieży ze schizofrenią oraz grupę kontrolną (dzieci w normie rozwojowej). W oparciu o literaturę przedmiotu oraz dane eksperymentalne wskazuje się na charakterystykę słuchowej pamięci tekstu w poszczególnych grupach, a także na różnice pomiędzy nimi.

The objective of the present article is to describe the process of memorizing and retrieving information from the standpoint of auditory memory of the text. It presents investigations that covered a group of ADHD children, a group of schizophrenic children and adolescents, and a control group (children within the developmental norm). On the basis of literature on the subject and experimental data the characteristics of auditory memory of the text in individual groups and differences between them were shown.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies