Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Aktivita a tvořivost v Maňákově pojetí a jeho pedagogické činnosti

Tytuł:
Aktivita a tvořivost v Maňákově pojetí a jeho pedagogické činnosti
Maňák’s approach to activity and creativity and its reflection in his educational practice
Autorzy:
Švec Vlastimil
Tematy:
activity
creativity
independence
Maňák’s approach to activity and creativity
principle of gradual development
tacit knowledge
Język:
czeski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper aims to introduce Maňák’s approach to activity and creativity and describe how this approach is reflected in his educational practice. The first part characterizes his approach, the second part explores its roots, and the third part tries to identify it in his educational practice. The qualitative analysis can be summarized in several points. The core of Maňák’s approach is the following triad: activity – independence – creativity. Based on his research, Maňák formulates the principle of gradual development of activity, independence and creativity, and posits that this process should respect the individual abilities of the pupils. The roots of Maňák’s approach lie in the time when he was a pupil himself and in his theoretical, research, and teaching activities. It is reflected in his educational practice, which is based on his tacit educational knowledge and experience.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies