Tytuł pozycji:
Luka kompetencyjna mistrzów w rzemiosłach budowlanych w świetle wyników projektu „ENCORE”
- Tytuł:
-
Luka kompetencyjna mistrzów w rzemiosłach budowlanych w świetle wyników projektu „ENCORE”
Competence gap of craftmasters in construction crafts in the light of the results of the „ENCORE” project
- Autorzy:
-
Stępnikowski Andrzej Wojciech
Ślusarczyk Michał
- Data publikacji:
-
2022-12-28
- Tematy:
-
skills gap,
renovation wave,
standard of examination requirements for master
craftsmen,
continuing education,
lifelong learning,
green deal,
craftmasters,
craftmanship,
green skills,
luka kompetencyjna,
Fala Renowacji,
standard wymagań egzaminacyjny dla mistrzów rzemiosła,
uczenie się przez całe życie,
edukacja ustawiczna,
zielony ład,
mistrz,
rzemiosło,
zielone kompetencje,
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
CEJSH
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article summarises the results of the ENCORE project ‚Environmental education model for masters and stakeholders involved in construction and renovation’. The project aims to lay the foundation for standards of the changes in examination requirments standards by demonstrating the existence of a competence gap among craftsmen. This gap is related to their awareness of the new challenges posed to them by the Renovation Wave. In this article, based on the conclusions drawn from our own research, we present a initial proposal for changing the examinational requriments in building crafts. This article summarises the results of the ENCORE project ‚Environmental education model for masters and stakeholders involved in construction and renovation’. The project aims to lay the foundation for standards of the changes in examination requirments standards by demonstrating the existence of a competence gap among craftsmen. This gap is related to their awareness of the new challenges posed to them by the Renovation Wave. In this article, based on the conclusions drawn from our own research, we present a initial proposal for changing the examinational requriments in building crafts.
Artykuł podsumowuje wyniki projektu ENCORE „Model edukacji ekologicznej dla mistrzów i interesariuszy zaangażowanych w budownictwo i renowację”. Projekt ma na celu stworzyć fundament do zmian standardów egzaminacyjnych dla mistrzów w budownictwie poprzez próbę wykazania istnienia luki kompetencyjnej wśród rzemieślników branży budowlanej. Luka ta związana jest z brakiem świadomości nowych wyzwań stawianych przed nimi przez Falę Renowacji. W artykule, na podstawie wniosków wysnutych z badań własnych, przedstawiamy przykładową propozycję modyfikacji standardu wymagań egzaminacyjnych w rzemiosłach budowlanych.