Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kompetencje pracowników a kształtowanie dojrzałości cyfrowej przedsiębiorstw w kontekście Przemysłu 4.0

Tytuł:
Kompetencje pracowników a kształtowanie dojrzałości cyfrowej przedsiębiorstw w kontekście Przemysłu 4.0
Employee Competencies in Shaping Enterprise Digital Maturity in the Context of Industry 4.0
Autorzy:
Katarzyna Nosalska
Jarosław Gracel
Data publikacji:
2019-06-15
Tematy:
kompetencje pracowników
transformacja cyfrowa
Przemysł 4.0
dojrzałość cyfrowa
employee competencies
digital transformation
Industry 4.0
digital maturity
Język:
polski
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Postępujące zmiany w otoczeniu biznesowym przedsiębiorstw produkcyjnych, spowodowane rozwojem Przemysłu 4.0, czyli czwartej rewolucji przemysłowej, stawiają wiele wyzwań zarówno obszarze technologii produkcji, jak też organizacji i zarządzania. To, jak firmy poradzą sobie z nimi, dostosowując swoje strategie biznesowe w celu utrzymania przewagi konkurencyjnej, determinuje między innymi ich dojrzałość cyfrowa. W artykule autorzy wyjaśniają, czym jest dojrzałość cyfrowa oraz znaczenie rozwoju kompetencji pracowników dla zwiększania stopnia dojrzałości firm, co ma bezpośredni wpływ na osiągane przez nie efekty biznesowe. Ponadto w wyniku dokonanej analizy kilkunastu modeli dojrzałości cyfrowej zaprezentowano kluczowe z punktu widzenia rozwoju strategii cyfryzacji oraz dojrzałości cyfrowej kompetencje Pracownika 4.0.

Dynamic changes taking place in the business environment of manufacturing companies as driven by the development of the Industry 4.0 concept—the fourth industrial revolution—pose many challenges, both in manufacturing technologies and management and organizational culture. How companies will manage such trends and adapt their business strategies to maintain a competitive advantage shall be determined factors such as their Digital Maturity. The article provides a definition of digital maturity and explains the relevance of employee competency development in increasing the level of a company’s Digital Maturity as well as its business outcomes. Moreover, Employee 4.0 competencies that are critical to the development of digital strategy and maturity are presented thanks to an in–depth analysis of over a dozen digital maturity models.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies