Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The application of the Altman Z-Score in the assessment of the business model of the company

Tytuł:
The application of the Altman Z-Score in the assessment of the business model of the company
Autorzy:
Sylwia Łęgowik-Świącik
Tematy:
business model
management accounting
Altman model
Język:
polski
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the paper, there has been discussed the problem of adaptability of the instruments of management accounting to the assessment of the business model of the company, while indicating their impact on the management process in the area of efficiency of the selected company of the cement sector. The aim of the paper is to learn the possibilities and validity of the application of discriminant analysis in the form of Altman model and interdependence analysis expressed with Pearson’s correlation coefficient to assess the business model implemented in the surveyed company. The research methods applied to achieve the objective are: critical analysis of literature, descriptive analysis, trend analysis, Altman model and Pearson’s correlation coefficient as well as case study. The research period is the years 2005– –2015. The problem of adaptability of the instruments of management accounting for the assessment of the business model of the company is important and up-to-date due to its impact on decision-making processes in the area of efficiency of enterprises.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies