Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ku pamięci. Kolor w dyskursie akademickim

Tytuł:
Ku pamięci. Kolor w dyskursie akademickim
In memory of. The colour in academic discourse
Autorzy:
Loewe Iwona
Data publikacji:
2019
Tematy:
linguistics of colour
multimedia stylistics
memorization
academic discourse
Język:
polski
niemiecki
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article refers to the theory of colour, the theory of perception, contemporary media morphosis and the postulates of multimedia stylistics. The author undertakes the presented deliberations for two reasons. Perception, remembering and learning are important for the teaching process at the university regardless of the passage of time. Both the lecturer and the student are interested in the effective acquisition of content. Multimodality as an attribute of the prevailing products of contemporary culture should be the subject of interest for discourse linguistics. The author’s research goal is to examine the effectiveness of font colours used in academic Power Point slides. In a multimedia presentation as a form of a lecture, a public reception takes place, alongside listening with reading and watching. The synergy of the spoken word and the bit-based text occurs. The author puts forward the claim that colour can be a factor in supporting or losing the listener’s directional attention. The second claim is that a colourful area, or a background for a printed text, is different from the colour of the font used in a text that students are required to read and watch from a distance. When the lecturer stands in front of the audience, they can manage its attention through various means. One of them is visualization in the form of the font colour choice within the slide. The article is a proposal of a certain type of research, but the author also presents the results of an experiment. Its results allow to reject the dominant role of the text placed on the slide. Some students correctly recalled the information conveyed only in the spoken form.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies