Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Edukacja w starości – życzenie czy szansa na przeciwdziałanie marginalizacji osób starszych?

Tytuł:
Edukacja w starości – życzenie czy szansa na przeciwdziałanie marginalizacji osób starszych?
Education in old age – a wish or opportunity for the prevention of marginalization of older people?
Autorzy:
Rudnik Anna
Tematy:
Old age
elderly people
education in old age
marginality
marginalization
Starość
ludzie starzy
edukacja w starości
marginalność
marginalizacja
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł porusza kwestię znaczenia edukacji w starości, jej roli w podnoszeniu kompetencji osób starszych, a także przeciwdziałaniu marginalności i marginalizacji społecznej. Edukacja w późnej dorosłości stanowi istotne zagadnienie szczególnie w obliczu starzenia się społeczeństwa oraz przemian dokonujących się we wszystkich sferach funkcjonowania człowieka. Pozwala na wszechstronny rozwój, zapewnia orientację w ciągle zmieniającej się rzeczywistości społecznej oraz stwarza szansę na osiąganie sukcesu w różnych obszarach życia. Osoba starsza poprzez proces uczenia się współtworzy warunki dla zmagania się z życiowymi kryzysami, co pozwala jej na funkcjonowanie w przestrzeni życia społecznego, a tym samym przeciwdziała marginalizacji osób starszych wiekiem.

The article concerns the importance of education in old age, its role in the prevention of regressive changes, raising the competence of the elderly, as well as the prevention of marginality and social exclusion. Education in late adulthood is an important issue especially in the face of an aging population and the changes taking place in all spheres of human functioning. This allows for comprehensive development, provides orientation in a constantly changing social reality and is an opportunity to achieve success in different areas of life. An elderly person by learning co-creates the conditions for coping with life’s crises, which allows you to function in the social life, and thus prevents the marginalization of older people.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies